godłoPL

W dniach 3-5.06.2019 r. odbyła się  trzydniowa wycieczka szkolna klasy III GM . Długo zastanawialiśmy się, gdzie najlepiej spędzić ostatnie wspólne chwile zanim się pożegnamy. Wybraliśmy sprawdzone kierunki Kraków- Zakopane. I to było to!

W poniedziałek wyruszyliśmy  zwiedzać Kraków. Zwiedzanie Drogi Królewskiej rozpoczęliśmy od Rynku Głównego, samego mocno bijącego serca dawnej  stolicy Polski. W obrębie Rynku Głównego zobaczyliśmy ponad 800 letni Kościół Mariacki, z którego grany jest  codziennie hejnał (mieliśmy okazję go usłyszeć); słynne Sukiennice; gotycką wieżę Ratuszową. Kolejnym punktem wycieczki była dawna siedziba polskich królów- Wawel. Nie zapomnieliśmy również o Smoczej Jamie.

Po krótkiej przerwie wyruszyliśmy w dalszą podróż. Wieczorem zameldowaliśmy się u naszej gopodyni w pensjonacie "U Góralki" ,gdzie spędziliśmy radośnie wieczór.

Główny punkt kolejnego dnia wycieczki to "Termy Chochołowskie". Na terenie ośrodka jest ponad 300 basenów, stanowiska z hydromasażem, rwąca rzeka, siatka wspinaczkowa, gejzery wodne- wszystko do naszej dyspozycji. A woda na zewnątrz ma 32-36 stopni Celsjusza. Termy to nie tylko baseny. W obiekcie zanajduje się saunarium z imponującą przeszkloną sauną z widokiem na Podhale. Wyszliśmy zrelaksowani i gotowi na dalsze zwiedzanie. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Zakopanym, udając się na targ w okolice Gubałówki oraz deptaka Krupówki.Ale tego było nam mało! Dzień zakończyliśmy tańcami pod gołym niebem. Młodzież bawiła się cudownie.

Ostatni dzień to wycieczka w "Dolinę Kościeliską" . Ma ona bardzo ciekawą historię. Jej dnem biegł trakt kupiecki, w związku z czym stanowiła obszar działalności zbójnickej, o czym świadczą nazwy  skał: Zbójnickie Okna, Zbójnicka Turnia czy Zbójnicki Stół. Wiąże się z nią wiele legend o ukrytych skarbach.Mieliśmy  okazję zboczyć z trasy i pod okiem pana Jaśka ( naszego przewodnika)wejść do Wąwozu Kraków- malowniczego kanionu. Przez pięć godzin wędrowaliśmy zachwyceni otaczjącą nas przyrodą.

Po takich atrakcjach w doskonałych humorach  wróciliśmy wieczorem do Kielc.

Dziękujemy opiekunom, pani W. Burtnik oraz niezapomnianym przewodnikom naszej wycieczki.