godłoPL

29 maja 2019 r. uczniowie klasy VI, VII i VII wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej.

Pierwszym celem był Szczeliniec Wielki – najwyższy szczyt w Górach Stołowych. Należy on do Korony Gór Polski i jest jedną z największych atrakcji turystycznych Sudetów, z rezerwatem krajobrazowym i tarasami widokowymi. Pokonaliśmy bez problemu 600 schodów i zadowoleni z siebie, podziwialiśmy piękną panoramę okolicy i niezwykłe formy skalne.

Potem przejechaliśmy do Dusznik Zdroju, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Papiernictwa w pięknym, zabytkowym młynie.

Po wyczerpującym dniu zostaliśmy zakwaterowani w pięknym, ustronnym miejscu, gdzie odpoczywaliśmy na łonie przyrody.

Następnego dnia, wypoczęci, wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Spacerkiem udaliśmy się do Parku Zdrojowego, gdzie kiedyś koncertował Fryderyk Szopen.

Kolejnym punktem programu była kopalnia złota w Złotym Stoku. Czekała tam na nas pani przewodnik, która zabrała nas w podróż do krainy złota. Było tam ciemno i zimno, ale atrakcje, które nas spotkały, rozgrzały nas, szczególnie wyjazd kolejką.

Następnie zwiedzaliśmy piękne miasteczko Kłodzko, w którym największą atrakcją turystyczną jest obronna budowla z XVIII wieku – twierdza kłodzka. Przemierzyliśmy ciasne tunele labiryntu, co dla wielu z nas było niezapomnianym wrażeniem.

Ostatniego dnia ruszyliśmy do Wrocławia.  Zaczęliśmy od zwiedzania zoo we Wrocławiu , którego największą atrakcją niewątpliwie stanowi Afrykarium. Uczniowie mieli okazję zwiedzić unikatowy na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu.

Następnie udaliśmy się na spacer ulicami miasta, aby zakończyć naszą wycieczkę podziwianiem słynnej Panoramy Racławickiej.

Zmęczeni, ale w doskonałych humorach i pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do Kielc.